baner

Najważniejsze cechy opakowań farmaceutycznych

Pacjenci mają dziś dostęp do ogromnej ilości produktów farmaceutycznych. Choć kluczowe jest oczywiście działanie leków czy suplementów diety, duże znaczenie ma również to, jak się one prezentują. Należy też pamiętać, że rolą opakowania preparatu farmaceutycznego nie jest tylko zwrócenie uwagi osób kupujących, lecz przede wszystkim bezpieczeństwo przechowywania i użytkowania leku.

Wysokiej jakości opakowanie ma zagwarantować odpowiednią jakość produktu. Standard ISO 15378 to norma, która określa wymogi dotyczące cech opakowań farmaceutycznych.

Z czego produkuje się opakowania farmaceutyczne?

Norma dopuszcza produkcję opakowań farmaceutycznych z materiałów takich, jak: papier, szkło, guma, aluminium i tworzywa sztuczne. Najistotniejszym kryterium doboru materiałów jest fakt, że nie mogą one wchodzić w żadne reakcje z zapakowanym lekiem. Stąd szkło czy opakowania kartonowe wydają się idealnym rozwiązaniem, są nie tylko bezpieczne, ale również trwałe. Wybranie odpowiedniego producenta opakowań jest kwestią kluczową dla firm farmaceutycznych. Z naszego doświadczenia wiemy, że warto stawiać na solidność, jakość wykonania oraz wysoki standard całego procesu produkcyjnego.  

Cechy opakowań farmaceutycznych:

  • Bezpieczeństwo produktu ? opakowanie musi być na tyle trwałe, by zabezpieczyć leki przed czynnikami zewnętrznymi (które mogłyby wpłynąć w niepożądany sposób na substancje lecznicze) oraz uniemożliwić przedostanie się produktu poza opakowanie.
  • Łatwość użytkowania ?pacjent powinien w łatwy sposób uzyskać dostęp do ich zawartości.
  • Widoczność niezbędnych informacji na produkcie ? regulacje prawne jasno określają, jakie informacje muszą znaleźć się na opakowaniach farmaceutycznych. To przede wszystkim nazwa zastosowanej substancji, grupa pacjentów, dla której przeznaczony jest dany lek oraz sposób podania, termin ważności leku, sposób jego przechowywania, dane i numer pozwolenia producenta. Informacje zawarte na opakowaniach kartonowych muszą być również dostosowane do możliwości osób niewidomych i przedstawione w systemie Braille?a.
  • Atrakcyjny wygląd ? opakowania leków wydawanych na receptę mogą zawierać tylko jasno określone informacje. Ma to również wpływ na ich szatę graficzną. W przypadku preparatów dostępnych bez recepty producenci mogą pozwolić sobie na większą dowolność w zakresie wyglądu opakowań. Jednak i tu istnieją pewne obostrzenia. Na opakowaniach nie wolno umieszczać na przykład rysunków produktów spożywczych, aby nie doszło do wprowadzenia pacjenta w błąd.
Doświadczony zespół z wieloletnią praktyką w branży
Współpracujemy z wydawnictwami z całego świata.
Gwarancja jakości na wszytskie nasze produkty
Skontaktuj się z nami aby uzyskać doradztwo w doborze materiałów i produktów dostępnych w naszej ofercie do produkcji twojego projektu.
Najnowsze technologie produkcyjne
Dzięki nowoczesnym maszynom i zgranemu zespołowi specjalistów, możemy zrealizować każdy Twój pomysł.

Media Gold Zbigniew Rzycki Mariusz Wojtas Spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Ponikiew 159, 34-100 Wadowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000953661, NIP 6793175848, REGON 381588073, o wpłaconym w całości kapitale zakładowym wynoszącym 1 514 000 zł

Kontakt z nami
ul. Tadeusza Śliwiaka 53B,
30-797 Kraków
Sprzedaż Polska
Tel: +48 608 464 124
biuro@mediagold.com.pl
Wykonanie strony: Devilart