Przez wiele lat gry planszowe kojarzyły się większości osób wyłącznie z bardzo prostymi tytułami takimi jak doskonale znany „Chińczyk” czy przeznaczonym dla dzieci „Grzybobraniem”. Od pewnego czasu sytuacja się zmienia i pojawiające się na rynku pozycje budzą ogromne zainteresowanie nie tylko wśród dzieci i młodzieży, ale także dorosłych w każdym wieku. W wielu środowiskach panuje wręcz moda na planszówki, które stały się cenionym sposobem na spędzanie wolnego czasu z przyjaciółmi, a często towarzyszą też różnego rodzaju imprezom czy nawet spotkaniom rodzinnym. Powszechnie dostrzega się też ich potencjał związany z rozwojem umiejętności formułowania strategii, planowania, przewidywania oraz elastycznego reagowania na zmieniające się okoliczności. Równie istotne są walory edukacyjne i korzyści oferowane w zakresie ćwiczenia pamięci czy koncentracji, relaksu i odpoczynku od codziennych obowiązków. Firmy zajmujące się opracowywaniem i produkcją gier planszowych mają więc szeroką ofertę, dopasowaną do klientów o rozmaitych upodobaniach. Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.
Podstawowy podział świata gier planszowych to wyróżnianie tytułów określanych jako gry przygodowe i wywodzących się wprost z gier RPG. Duże znaczenie ma w nich zaangażowanie w rozgrywkę i wczuwanie się w postacie, budowanie specyficznego klimatu oraz doza losowości wpływającej na bieg zdarzeń. Przeciwieństwem tego gatunku są gry typu euro. W tym przypadku niezbędna jest chłodna kalkulacja, dobre planowanie oraz konsekwentne działanie w celu zdobycia przewagi. Dużym zainteresowaniem cieszą się też stosunkowo proste gry imprezowe, w których może brać udział większa liczba osób, a czas trwania jest dość krótki. Warto też pamiętać o grach dla dzieci i tytułach rodzinnych, przeznaczonych do wspólnej zabawy przedstawicieli różnych pokoleń.
Pod względem tematyki gier planszowych panuje ogromna różnorodność. Łatwo można znaleźć tytuły nawiązujące do działania w realnym świecie, a także sfery SF, fantasy i horroru. Wiele jest też pozycji historycznych. Warto pamiętać, że poza grami, gdzie występuje się przeciw sobie, są także takie, w których wymagane jest współdziałanie.
Media Gold Zbigniew Rzycki Mariusz Wojtas Spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Ponikiew 159, 34-100 Wadowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000953661, NIP 6793175848, REGON 381588073, o wpłaconym w całości kapitale zakładowym wynoszącym 1 514 000 zł