flaga pl
flaga uk

Opakowania kartonowe są obecnie coraz częściej wybierane do pakowania różnego rodzaju towarów. Klienci chętnie sięgają po artykuły w takich opakowania, gdyż prezentują się one atrakcyjnie i są ekologiczne. Z tego też powodu wykorzystywane są w różnych dziedzinach przemysłu, zarówno w przypadku artykułów codziennego użytku, jak i tych ekskluzywnych.

W tym artykule przedstawiamy najważniejsze zalety opakowań kartonowych.

Opakowania kartonowe – dlaczego warto je wybrać?

  • Niska cena. Koszt produkcji opakowań kartonowych jest stosunkowo niewielki, co jest niewątpliwą zaletą dla przedsiębiorstw. Szczególnie gdy kupowane są hurtowo, można znacząco ograniczyć cenę pojedynczego opakowania. Inne opakowania, np. z tworzyw sztucznych, drewna czy metalu, są nie tylko droższe w produkcji, ale również wymagają odpowiedniego sposobu transportu i są o wiele cięższe, co również przekłada się na finalny koszt.
  • Wszechstronność zastosowań. Opakowania kartonowe służą do estetycznego i wygodnego przechowywania m.in. produktów spożywczych, kosmetyków, urządzeń, zabawek itd. Zakres ich zastosowań jest bardzo szeroki.
  • Lekkie i łatwe w transporcie. Opakowania kartonowe są przede wszystkim bardzo lekkie, więc nie wpływają zbytnio na wagę produktu, który się w nich znajduje. Dodatkowo dostarczane są do klientów złożone na płasko, więc nie trzeba dysponować rozległym magazynem do ich przechowywania.
  • Wygoda dla konsumentów. Opakowania kartonowe są również wygodne dla konsumentów. Nie są ciężkie, nie tłuką się, są bezpieczne. Nie wpływają na właściwości produktów, które znajdują się w środku. Co więcej, produkty w kartonowych opakowaniach są bardzo często znacznie tańsze od tych zapakowanych w pudełka plastikowe czy szklane.
  • Ekologiczne. Opakowania kartonowe są ekologiczne i można je poddawać recyklingowi.
  • Atrakcyjny wygląd. Opakowania kartonowe bardzo często wybierane są w przypadku towarów z tzw. wyższej półki, gdyż karton znacznie lepiej prezentuje się niż opakowania plastikowe. Co więcej, mogą być dowolnie zdobione. Można na nich umieścić logo firmy lub oryginalną etykietę. Nie ma też większego problemu z dopasowaniem opakowania do kształtu towaru.
Kategorie: Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *