baner

Jakie wyróżnia się metody uszlachetniania druku?

Każdy z nas niemal na co dzień spotyka się z drukiem uszlachetnionym w różnej formie. Jeśli jednak nasza praca nie dotyczy branży poligrafii, to najczęściej nie zdajemy sobie z tego faktu sprawy. Celem uszlachetnienia jest zwykle przyciągnięcie większej uwagi odbiorcy, jednak wykorzystuje się je również w celu lepszego zabezpieczenia produktów i przedłużenia ich żywotności. Jakie wyróżniamy techniki uszlachetniania?

Różne metody uszlachetniania druku

Poligrafia wykorzystuje co najmniej kilka różnych technik uszlachetniających. Są one przede wszystkim dopasowane do konkretnego zastosowania i potrzeb, np. inne w przypadku opakowań, a inne przy ulotkach. Wyróżniamy:

  • foliowanie ? zdecydowanie najpopularniejsza metoda, która opiera się na pokryciu arkuszy specjalnym laminatem. Dostępne są do wyboru różne jego rodzaje, a dodatkowo bardzo często metoda ta łączy się z innymi.
  • Lakierowanie UV ? nadaje powierzchni idealny połysk co jest chętnie wykorzystywane. Można pokryć cały arkusz lub tylko niektóre elementy. Dostępne są lakiery brokatowe, perłowe czy zapachowe.
  • Hot stamping ? potocznie określa się ją jako złocenie lub srebrzenie. Jest odmianą termodruku i do wyboru klientów jest znaczenie więcej kolorów niż tylko złoto i srebro.
  • Sztancowanie (wykrawanie) ? w nadrukach wykrawa się bardzo precyzyjne wzory. Jest to dokonywane przez specjalne maszyny.
  • Kalandrowanie i tłoczenie ? kalandrowanie jest nadawaniem drukowi odpowiedniej struktury, poprzez ?wyciskanie?określonej faktury na powierzchni. Tłoczenie można określić jako podobne, gdyż polega na odbiciu określonego wzoru, co pozwala na uzyskanie efektu trójwymiarowości.

Czy istnieją inne techniki uszlachetniania wydruku?

Omówione powyżej metody cieszą się zdecydowanie największą popularnością. Jednak znane są również inne, a pośród nich: brązowanie, cold-stamping, gumowanie, impregnowanie, powlekanie, zadruk farbami specjalnymi, druk soczewkowy czy składanie. Najważniejsze jest dopasowanie odpowiedniej metody do konkretnego projektu, aby efekt był zadowalający.

Doświadczony zespół z wieloletnią praktyką w branży
Współpracujemy z wydawnictwami z całego świata.
Gwarancja jakości na wszytskie nasze produkty
Skontaktuj się z nami aby uzyskać doradztwo w doborze materiałów i produktów dostępnych w naszej ofercie do produkcji twojego projektu.
Najnowsze technologie produkcyjne
Dzięki nowoczesnym maszynom i zgranemu zespołowi specjalistów, możemy zrealizować każdy Twój pomysł.

Media Gold Zbigniew Rzycki Mariusz Wojtas Spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Ponikiew 159, 34-100 Wadowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000953661, NIP 6793175848, REGON 381588073, o wpłaconym w całości kapitale zakładowym wynoszącym 1 514 000 zł

Kontakt z nami
ul. Tadeusza Śliwiaka 53B,
30-797 Kraków
Sprzedaż Polska
Tel: +48 608 464 124
biuro@mediagold.com.pl
Wykonanie strony: Devilart